مبانی
نظری و پیشینه آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان
مبانی نظری و پیشینه آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 104 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 59 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
مقدمه ......................................................................................................... 17
2- 1- جایگاه آموزش مهارت های زندگی............................................................. 18
2-2- پیشینه توجه به آموزش مهارت های زندگی................................................... 21
2- 3- تبیین مفهوم مهارت های زندگی.................................................................. 22
2- 4- انواع مهارت های زندگی .......................................................................... 26
2- 5- مولفه های مهارت های زندگی.................................................................... 29
2- 5-1- مهارت حل مساله ................................................................................. 30
2- 5-2- مهارت تصمیم گیری ........................................................................... 32
2- 5-3 مهارت شهروند جهانی............................................................................ 33
2- 5-4- مهارت برقراری ارتباط.......................................................................... 35
2- 5-4-1 اهمیت یادگیری روش های موثر برقراری ارتباط................................... 36
2- 5- 5- مهارت فناوری اطلاعات ..................................................................... 38
2- 5- 6- مهارت مشارکت و همکاری................................................................. 40
2- 6- آموزش مهارت های زندگی در چهارچوب نظریه های برنامه درسی.............. 41
2- 6-1-دیدگاه اجتماعی...................................................................................... 41
2- 6-2- دیدگاه انسانگرایانه ............................................................................... 42
2- 6-2-1-اصول برنامه های آموزش و پرورش انسانگرایانه.................................... 43
2- 6-3-دیدگاه رشدگرا....................................................................................... 44
2- 7- نظریه های یادگیری مرتبط با آموزش مهارت های زندگی............................. 45
2- 7-1-نظریه یادگیری اجتماعی.......................................................................... 45
2- 7-2-نظریه سازنده گرایی................................................................................ 47
2- 7- 3- نظریه هوش چندگانه ........................................................................... 50
2- 8- جمع بندی نظریه های یادگیری................................................................... 51
2- 9- روش های تدریس مهارت های زندگی ...................................................... 51
2-10- دوره متوسطه...................................................................................... 55
2- 11- سوابق پژوهشی تحقیق....................................................................... 60
2- 11- 1- تحقیقات خارجی............................................................................... 60
2- 11-2 تحقیقات داخلی ................................................................................... 63
2- 12- خلاصه و جمع بندی............................................................................... 67